DB 950 hydrauliikka

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Su Heinä 20 2014, 13:49

Jos vielä hydrauliikka rakentelisi tuohon taavettiin kun siinä ei sellaista ole.

Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:

http://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka

"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.

Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.

Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.

Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."


Mistäs tuollainen putki löytyy?
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Jyryytin lähetetty Su Heinä 20 2014, 22:34

Valtra kirjoitti:Jos vielä hydrauliikka rakentelisi tuohon taavettiin kun siinä ei sellaista ole.

Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:

http://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka

"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.

Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.

Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.

Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."


Mistäs tuollainen putki löytyy?
Tuossa punaisella korostetussa tekstissä vastaus. Se putki on muistaakseni piilossa peltilätkän alla (siinä tapauksessa, että taavissa ei ole alkuperäistä 3-tie venttiiliä paikoillaan, tai ei ole ollenkaan kippiputkea taakse) nostosylinterin etupuolella. Siis vasemman jalan takana, kun istut istuimella.
avatar
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 561
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Su Heinä 20 2014, 23:00

Jyryytin kirjoitti:
Valtra kirjoitti:Jos vielä hydrauliikka rakentelisi tuohon taavettiin kun siinä ei sellaista ole.

Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:

http://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka

"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.

Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.

Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.

Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."


Mistäs tuollainen putki löytyy?
Tuossa punaisella korostetussa tekstissä vastaus. Se putki on muistaakseni piilossa peltilätkän alla (siinä tapauksessa, että taavissa ei ole alkuperäistä 3-tie venttiiliä paikoillaan, tai ei ole ollenkaan kippiputkea taakse) nostosylinterin etupuolella. Siis vasemman jalan takana, kun istut istuimella.

Okei, tutkin huomenissa. Ei siinä ole mitään ulostuloa hydrauliikalle.

Kiitoksia vastauksesta.
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ma Heinä 21 2014, 16:57

Onko se tämä luukku ja putki?



avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  outsider lähetetty Ma Heinä 21 2014, 18:05

Kyllä on.
Tuohon pitäis saada banjopultti ja tehdä sille reikä levyyn.
Levyn ulkopuolelta sitten lähtee putki kipille.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1568

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ma Heinä 21 2014, 18:16

outsider kirjoitti:Kyllä on.
Tuohon pitäis saada banjopultti ja tehdä sille reikä levyyn.
Levyn ulkopuolelta sitten lähtee putki kipille.

Selvä. Ahdasta tulee olemaan.

Onkohan tuolla banjoliittimen alla joku usiitti tai vastaava tiivisterinkula? Ettei varise peräreppuun kun tuon pultin irrottaa?



EDIT:

Tuossahan on siis banjopultti jolla putken banjoliitin on kiinni. Se pultti on nyt irti, ja oli tiukassa...


Eihän tuohon muuten saa mitään kiinni jos ei tuota banjopulttia modaa. Joko sihen pitää tehdä kierrereikä johon laittaa nipan mistä pääsee eteenpäin, tai sitten pelkkä reikä ja hitsata pultin jatkoksi muhvi tai muu vastaava, miksei nippakin.

Vai käsitinkö jotain väärin?

avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 07:32

Kaksoisbanjopultillakin tekee tiukkaa jos lisäisi juotettavan banjoliittimen ja siitä 12mm putkella kannesta läpi. Putken taivutussäde tulee liian jyrkäksi.

Pultin kierre on 18x1.5.

Ilmeisesti alkuperäisen ohjeen tekijällä on putki ollut irti.
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  outsider lähetetty Ti Heinä 22 2014, 09:35

Katsoppa caseih suvuilta 950 hydraulics,three-way-valve,niin näet miten sysyteemi rakentuu.



outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1568

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 10:08

outsider kirjoitti:Katsoppa caseih suvuilta 950 hydraulics,three-way-valve,niin näet miten sysyteemi rakentuu.



Tarkoitatko tätä?

http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/David_Brown_Implematichydraulics.pdf

Sivu 7.

En löytänyt googlella muuta. Tuosta ei selviä millaisella liittimellä tms. liitos on tehty.

Kokeilen nyt sellaista että teen banjopulttiin reiän ja hitsaan siihen 3/8 muhvin. Sihen nippa ja letkulla kolmitieventtilille ja siitä taasen suuntaventtiilille.
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  OlleK lähetetty Ti Heinä 22 2014, 10:39

Älä Googlaa, mene sivustolle www.partstore.caseih.com. Sieltä valitset malliksi 950, varaosakirjan ryhmä hydraulics ja siitä 3-way valve.

OlleK

Viestien lukumäärä : 987

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 12:01

OlleK kirjoitti:Älä Googlaa, mene sivustolle www.partstore.caseih.com. Sieltä valitset malliksi 950, varaosakirjan ryhmä hydraulics ja siitä 3-way valve.

http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61281ar986606

Rakenne selviää ja liitin. Vaan eipä moista enää mistään löydy. Omavalmisteinen on paras. Very Happy 
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 15:32

Tämmöinen patentti. Alkuperäiseen banjoruuviin 10mm reikä, siihen hitsasin 3/8 muhvin ja muhviin 3/8 kaksoisnippa.





Tästä jatketaan...
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  erkki lähetetty Ti Heinä 22 2014, 17:03

Tuosta lähdöstä saa nyt saman paineen mikä menee nostosylinterille. Kaksitoimiventtiilin käyttämistä varten nostolaite pitää päästää nostamaan ylös saakka kunnes paine nousee ulkopuolisen sylinterin käyttöä varten.

Tuossa selotuksessa oli ajatus laittaa kaksitoimiventtiili tuloputkeen tavallaan sarjaan, jolloin kaksitoimiventtiiliä pystyy käyttämään aina kun nostovipu on takana, mutta nostovarret voi olla missä asennossa tahansa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3615

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  nedlog lähetetty Ti Heinä 22 2014, 20:18

Jos kuitenkin päätyy laittamaan näissäkin kuvissa näkyvän originaali kolmitieventtiilin, niin nostolaitehanan voi sulkea kiertämällä ja nostolaite jää tiettyyn korkeuteen. Vapaan paluun järkevä järjestäminen kiinnostaisi minuakin.

http://nedlog.aijaa.com/al93238
avatar
nedlog

David Brown : 950 Implematic -60
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 22:16

nedlog kirjoitti:Jos kuitenkin päätyy laittamaan näissäkin kuvissa näkyvän originaali kolmitieventtiilin, niin nostolaitehanan voi sulkea kiertämällä ja nostolaite jää tiettyyn korkeuteen. Vapaan paluun järkevä järjestäminen kiinnostaisi minuakin.

http://nedlog.aijaa.com/al93238

Minä ajattelin laittaa sen paluun tuon pyöreän luukun kanteen. Siihen pitää muutenkin tehdä 30mm reikä että saa tuon patentin siitä läpi. Samalla painaa sitten toisen reiän johon voi kynästellä paluupuolen nipan.

Katsotaan mitä huomenna syntyy...
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 22:19

erkki kirjoitti:Tuosta lähdöstä saa nyt saman paineen mikä menee nostosylinterille. Kaksitoimiventtiilin käyttämistä varten nostolaite pitää päästää nostamaan ylös saakka kunnes paine nousee ulkopuolisen sylinterin käyttöä varten.

Tuossa selotuksessa oli ajatus laittaa kaksitoimiventtiili tuloputkeen tavallaan sarjaan, jolloin kaksitoimiventtiiliä pystyy käyttämään aina kun nostovipu on takana, mutta nostovarret voi olla missä asennossa tahansa.

Onhan se jo iso harppaus kun saa edes paineen ulkopuoliselle laitteelle.
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  nedlog lähetetty Ti Heinä 22 2014, 22:26

Jos haluaa työskentelytilaatilaa sinne koteloon, niin ilman sylinteriä näyttää tältä takaapäin... vaatii tosin vähän purkamista

avatar
nedlog

David Brown : 950 Implematic -60
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 22 2014, 22:36

nedlog kirjoitti:Jos haluaa työskentelytilaatilaa sinne koteloon, niin ilman sylinteriä näyttää tältä takaapäin... vaatii tosin vähän purkamista


Mää olen aika laiska ylimääräseen purkamiseen. Very Happy 

Tätä Taavin tuunaamista olen jo monen vuoden suunnitellut. Nyt sen aika koitti. Very Happy 
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty La Heinä 26 2014, 13:26

Tällänen siitä tuli:

Kolmitieventtiili toimii valintaventtiilinä hydrauliikan ulostulolle



Oikealla paluu kanteen.



Pikaliittimet, vasen paluu ja oikea paine.





Onko näissä Taaveissa joku varoventtiili jossa on säätö? Tyhjän maakärryn kippi nousee hyvin (isot venäläiset) ja omatekoinen hydraulihalkoja jaksaa painaa pientä pölliä (10cm halkasijaltaan) mut sitten loppuu puhti kun on isompaa.

Saiskos sinne säädettyä lisää hönkää?
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  OlleK lähetetty La Heinä 26 2014, 16:18

Implematic mallien ylipaineventtiili löytyy pumpun päältä. Kehotan kuitenkin ensin mittaamaan paineen kippiputkesta. Jos paine on 140 bar, on se uuden 950 traktorin paine, eikä painetta tule nostaa yli tämän arvon. Korkeampi paine kuin edellä mainittu aiheuttaa tämän ikäisessä traktorissa pelkkiä harmeja (O-renkaat hajoavat, putket halkeilevat ja nostolaitteen mekaaniset osat alkavat venyä ja katketa).

OlleK

Viestien lukumäärä : 987

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Su Heinä 27 2014, 11:01

OlleK kirjoitti:Implematic mallien ylipaineventtiili löytyy pumpun päältä. Kehotan kuitenkin ensin mittaamaan paineen kippiputkesta. Jos paine on 140 bar, on se uuden 950 traktorin paine, eikä painetta tule nostaa yli tämän arvon. Korkeampi paine kuin edellä mainittu aiheuttaa tämän ikäisessä traktorissa pelkkiä harmeja (O-renkaat hajoavat, putket halkeilevat ja nostolaitteen mekaaniset osat alkavat venyä ja katketa).

Tuossa kun laskeskelee laskurilla niin voipi olla ettei vanhan hydrauliikan paineet ja tuotto enää edes riitä kuin 4T-5T voimaan.

Voisihan sen silti mitata. Pitää ostaa mittari ja rakentaa siitä sopiva paketti.

Hyviä laskureita löytyy täältä:

http://www.hydrauliikka.eu/index.php?sivu=laskurit&alasivu=sylinterit

avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ti Heinä 29 2014, 18:20

Ei ihan ole paineet kohdallaan: Shocked 




Mistä mahtaa vuotaa? Nostolaite nostaa sen minkä ennenkin.
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  erkki lähetetty Ti Heinä 29 2014, 18:52

Ilmeisesti peräkotelosta ei kuulu ylipaineventtiilin jurnutusta kun kokeilet maksimipaineita?
Vuotojakin voi olla, mutta myös pumppu saattaa olla kulahtanut. Jos putkistossa on vuoto niin nostolaite ei pidä, siis kun sammuttaa traktorin nostolaite ylhäällä niin varret valuu nopeasti alas, minkä oireen aiheuttaa myös huono männäntiiviste.

Pumpulta menee pitempi putki oikealle, vetovastuksen säätöventtiilille ja siinä on joissakin yksilöissä kuulemma esiintynyt vuotoja kun putki on hankautunut tai väsynyt puhki. Samoin voi olla vuotoa vetovastuksen säätöventtiilissä jos se ei ole sulkeutunut kunnolla. Vuotava putki aiheuttaa kurinaa tai lorinaa, jonka saattaa kuulla kun ottaa nostoakselin oikeasta päästä lukun auki ja kokeilee nostella nostolaitetta.

Ongelmaa on aika vaikea selvittää elei pumppua testaa irtaallaan. Koneliike Pihlajaniemellä on siihen tarkoitukseen penkki ja tietotaito, samalla tulee nosto- ja laskuventtiilien toiminta tarkastetuksi jos lähettää pumppu+venttiilipaketin käymään mutkan Ylistarossa.






erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3615

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  Valtra lähetetty Ke Heinä 30 2014, 15:20

Nyt laitan Taavetin telakalle puintien ajaksi.

Pitää perehtyä vuotoon myöhemmin syksyllä. Klapinkonetta sillä varmaan käyttelen ennen kun alan purkamaan.

Olihan se nyt niin että sinne reppuun sai laittaa Universaalia 10-30:iä sen 80-90:n tilalle?
avatar
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB 950 hydrauliikka

Viesti  erkki lähetetty Ke Heinä 30 2014, 15:34

Kyllä 10-30 on aika moneen implematiciin laitettu vaikka ohjekirja pyytää sinne vaihteistoöljyä. Nykyiset ns. farmiöljyt taitaa pelittää useimmissa kuivajarrukoneissa. Viskositeetissahan niillä on vain pieni ero isosta numeroerosta huolimatta, koska vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt on mitattu eri asteikolla. 10W-30 on notkeudeltaan lähellä jotain 75W-85 vaihteistoöljyä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3615

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa