Case 4200 sarjan pikavaihteen toimimattomuus.

Siirry alas

Case 4200 sarjan pikavaihteen toimimattomuus.

Viesti  Tomme.H lähetetty Ma Toukokuu 26 2014, 18:01

Elikkä 4240 (vm98,ajettu 6000h) pvaihde on ollut jo parisataa tuntia sellainen että toimii noin 30min käynnistyksestä jonka jälkeen siirtyy hitaalle ja siinä on ja pysyy,kunnes raktori on seissyt yön yli.
Pari kertaa olen pvaihteen liittimen puhdistanut ja laittanut spray purkista suoja-ainetta mutta ei ole vaikutusta muutakuin sen verran että saattaa toimia toiset 30min pitenpään mitä normaalisti.
Voimansiirto muuten pelaa vallan mainiosti eikä muummuassa kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Hydrauliikka myös toimii kaulttaaltaan hyvin.
Öljyt on vaihdettu aina ajallaan (800h välein) vain sisään ajon aikana on käytetty hy trania.
Traktorin alla olevaan johdon pätkään joka menee pvaihteelle tulee kokoajan vähän yli 14v jännite,siis silloin kun pvaihde on jänis asennossa vaikkei se todellisuudessa olekkaan   bounce 
Kytkinpolkimen takana olevat johdot on kerran ohitettu jonka jälkeen ne on laitettu takaisin päin,eli siinä kohdassakaan ei pitäisi olla vikaa.
Eräät sanovat että vaihdelaatikon pohjan pesu löpöllä auttaa asiaan,en ole vielä sitä kokeillut mutta seuraavan peräöljyn vaihdoin yhteydessä voisi kyseisen toimenpiteen suorittaa ja katsoa että onko sielä pvaihteen soledoidilla ja venttiilillä kaikki OK  Basketball mutta siihen on vielä monta sataa tuntia ennenkuin se on taas ajankohtaista.
Mutta jos jollakin on joitan vinkkejä mitä voi kokeilla ennekuin pääsee raktoria purkamaan niin olisin kiitollinen niistä vinkeistä.

Tomme.H

David Brown : Case 4240 Pro
Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Case 4200 sarjan pikavaihteen toimimattomuus.

Viesti  OlleK lähetetty Ma Toukokuu 26 2014, 19:00

Voi olla, että on käynyt niin, että suoran vedon kytkimen männän O-renkaat falskaavat ja paine häviää, kun öljyt notkistuvat. Syy voi olla myös niiden putkien O-renkaissa jotka syöttävät öljyä pakkaan tai sitten solenoidi hirttää. Viimeksi mainittu saattaa johtua vaihteistossa olleesta öljystä. Jotkut öljyt nimitäin eivät ole yhteensopivat Natikassa olevien monilevyjen materiaalin ja liimojen kansa. Kitkamateriaali on nimittäin erikoiskäsiteltyä paperia joka on liimattu kiinni teräslevyihin. Tämän rakenteen vuoksi pitää traktoreissa käyttää Hy-tran öljyä. Jotkut öljyt saattavat liottaa liimat tai sitten paperista irtoaa nukkaa joka kulkiessaan vaihteiston öljyyn tukkii kaikki paikat. Mieleeni ei näin äkkiseltään tule mitään poppakonsteja joiden avulla homma saataisi korjattua vaihteistoa purkaamatta.

OlleK

Viestien lukumäärä : 968

Takaisin alkuun Siirry alas

Kiitos vastauksesta.

Viesti  Tomme.H lähetetty Ma Toukokuu 26 2014, 20:18

Niin kyllä sielä voi tuommostakin vikaa olla,sineensä ei erikseen huvita sitä tuon takia ''tuntimiehelle'' viedä koska työt on hyvin saatu tehtyä hitaammalla pvaihteellakin,ja sineensä hyviäkin puolia tuolla hitaammalla puolella ajamisesta on että kiihty paljon nopeemmin ja on meno ''kevyempää''=säästää polttoainetta (siis tie nopeuksilla) ja huippunopeuskaan ei niin radikaalisti laskenut,nyt menee gps 36km/h (jänis asennossa 42km/h) mutta yleensä sillä ei ajeta kuin siinä vähän yli 30km/h  king 
Pari juttua muuten unohdin mainita tuossa aloitusviestissä:pakka ei tunnu luistavan kovassa vedossa,toimi se pvaihde tai ei,eikä myöskään moottorijarru ole kadonnut.
Sekä ajonopeus tai ''rasitus'' ei vaikuta pikavaihteen toimivuuden pituuteen.
Kun pikavaihde menee jänis asentoon kuuluu traktorin vieressä semmosta lurinaa/suhinaa (hyrdrauliikasta) liekkö normaalia sitten,sitä en tiedä.  happy 

Tomme.H

David Brown : Case 4240 Pro
Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa