Ruuvattavat nastat
+2
käyttäjä
vastaisku
6 posters
Sivu 1 / 1
Ruuvattavat nastat
Onko kokemusta noista ruuvattavista nastoista? Olisko niissä pitoa, kun talven ajot ovat kauhalla tehtäviä lumitöitä piha-alueella, muutamia kymmeniä tunteja talvessa. Kettingit olleet aikaisemmin päällä talven, mutta ovat semmoista raskaampaa sorttia, joten nuo nastat olis keveämpi vaihtoehto.
http://www.landen.fi/rauta/Best-Grip_nastat
http://www.landen.fi/rauta/Best-Grip_nastat
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 69
Paikkakunta : Kemi
Vs: Ruuvattavat nastat
Ainakin yksi tuttu urakoitsija on käyttäny noita monena talvena.
Muuta en osaa sanoa, eo omakohtaisia kokemuksia.
Muuta en osaa sanoa, eo omakohtaisia kokemuksia.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Ruuvattavat nastat
On juu kokemusta... Konekansan puolelle paremmin kirjoittanut asiasta :
http://www.konekansa.net/showthread.php?391-TRAKTORIN-RENKAISSA-NASTAT
Eli kohta 2v täynnä ja irti ei ole otettu välillä....
http://www.konekansa.net/showthread.php?391-TRAKTORIN-RENKAISSA-NASTAT
Eli kohta 2v täynnä ja irti ei ole otettu välillä....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ruuvattavat nastat
Pitääpä vertailla hintoja paikkakunnalla. Ruotsin puolella kauppaavat netin kautta 300kpl 1900T nastaa 249e hintaan ja kiinnitystyökalu sisältyy. Onko tietoa löytyiskö jostain edullisempaa ?
Tuntui tuolla toisellakin foorumilla olevat lähinnä positiivisia kokemuksia nastoista.
Tuntui tuolla toisellakin foorumilla olevat lähinnä positiivisia kokemuksia nastoista.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 69
Paikkakunta : Kemi
Vs: Ruuvattavat nastat
vastaisku kirjoitti:Pitääpä vertailla hintoja paikkakunnalla. Ruotsin puolella kauppaavat netin kautta 300kpl 1900T nastaa 249e hintaan ja kiinnitystyökalu sisältyy. Onko tietoa löytyiskö jostain edullisempaa ?
Tuntui tuolla toisellakin foorumilla olevat lähinnä positiivisia kokemuksia nastoista.
Takavetotraktorissa parhaimmat ovat kunnon lumiketjut! Nelivetoisessakin. Sitten kun ojaan ajaa, Ketjut pelastaa tilanteen.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 887
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ruuvattavat nastat
TIKO kirjoitti:vastaisku kirjoitti:Pitääpä vertailla hintoja paikkakunnalla. Ruotsin puolella kauppaavat netin kautta 300kpl 1900T nastaa 249e hintaan ja kiinnitystyökalu sisältyy. Onko tietoa löytyiskö jostain edullisempaa ?
Tuntui tuolla toisellakin foorumilla olevat lähinnä positiivisia kokemuksia nastoista.
Takavetotraktorissa parhaimmat ovat kunnon lumiketjut! Nelivetoisessakin. Sitten kun ojaan ajaa, Ketjut pelastaa tilanteen.
Riippuu tosin hyvin paljon niistä ajoista ja tarpeista, sekä missä ajelee, täältäkin löytyy 2 paria 18.4-34 piikkiketjuja, mut kumpaankaan, valluun eikä taaviin, ei oo laiteltu "päälle" yli 10 vuoteen, kun ajot ollut sellaisia, että ilmankin on pärjäilty.
Tosin pientä lisäpitoa kaivattu, siksi 2v sitten valluun tuli nastat. Taaviinkin kenties vielä täs sulan maan aikaan ( tai sitten ei.... )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ruuvattavat nastat
Nastat toimii omien kokemuksien mukaan ihan hyvin kun on massaa jotka painaa niitä tiehen, tuollainen takapotku etukuormaajalla on varsin keulapainoinen joten nastoista ei välttämättä ole vaivan arvoista hyötyä.
Makuasioita mutta itse en jaksaisi alkaa pelaamaan nastojen kanssa, ketjut saa asennettua paljon nopeammin ja pito on moninkertainen, nastoistahan ei ole mitään hyötyä lumessa ajettaessa.
Makuasioita mutta itse en jaksaisi alkaa pelaamaan nastojen kanssa, ketjut saa asennettua paljon nopeammin ja pito on moninkertainen, nastoistahan ei ole mitään hyötyä lumessa ajettaessa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Ruuvattavat nastat
Vanhat ketjut on päällä, tuli semmonen pläjäys märkää lunta, ettei nastat täydellä kauhalla ehkä olisi pitoa antaneet. Ketjut vaan on semmoista raskaampaa sorttia, ja aika lailla kuluneet, että uusien hankinta kohta ajankohtainen.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 69
Paikkakunta : Kemi
Vs: Ruuvattavat nastat
vastaisku kirjoitti:Vanhat ketjut on päällä, tuli semmonen pläjäys märkää lunta, ettei nastat täydellä kauhalla ehkä olisi pitoa antaneet. Ketjut vaan on semmoista raskaampaa sorttia, ja aika lailla kuluneet, että uusien hankinta kohta ajankohtainen.
Halvimmalla pääset kun hitsaat lisää ainetta kuluneimpien kohtien päälle. Suotta rahaa tuhlaamaan uusiin..
Oman 1390 kettinkit vetää puolessa tunnissa päälle. 10 min poisotossa menee. Jotkut tapiot ne on.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 887
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ruuvattavat nastat
Jep juu noin sano kans yks vanha ukko että kun hän mettään menee niin semmosilla selkäkettingillä (salmiakkimuotonen keskikohiltaa) vetää ne päälle niin ei oo takavedollakaan ongelmia ikinä ollu!
Itte näin kun yhtenä itsenäsyyspäivänä liuku hiekottaja meijän tieltä melkein jokeen kun ei pitoa ollu nelivedossa mitään AIVAn peiliä kun tie oli!
Itte en kyllä uskaltais lähteä nelivedolla mihinkään rinteeseen jos jäätä on,no semmosta mulla ei olekkaan eikä tule mutta tuommosia oon miettiny.
On tietysti selvää ettei pelkkä tien auraaja nelikkoon ketjuja halua mutta mettä hommissa pahassa paikassa ne saattaa olla tarpeen,noin mulle on kerrottu.
Tuommonen pikku ritsa takaveto mikä mullakin on ei mee ilman ketjuja mihinkää,jopa etupyöriinkin aikoinaa laitettii kun rinteessä aina liuku etupää sivulle kun takakauhaa hieman keventi,semmosta se liukkaalla sitte on.
Nyt on kyllä pitoa kun maa sula heh!
Itte näin kun yhtenä itsenäsyyspäivänä liuku hiekottaja meijän tieltä melkein jokeen kun ei pitoa ollu nelivedossa mitään AIVAn peiliä kun tie oli!
Itte en kyllä uskaltais lähteä nelivedolla mihinkään rinteeseen jos jäätä on,no semmosta mulla ei olekkaan eikä tule mutta tuommosia oon miettiny.
On tietysti selvää ettei pelkkä tien auraaja nelikkoon ketjuja halua mutta mettä hommissa pahassa paikassa ne saattaa olla tarpeen,noin mulle on kerrottu.
Tuommonen pikku ritsa takaveto mikä mullakin on ei mee ilman ketjuja mihinkää,jopa etupyöriinkin aikoinaa laitettii kun rinteessä aina liuku etupää sivulle kun takakauhaa hieman keventi,semmosta se liukkaalla sitte on.
Nyt on kyllä pitoa kun maa sula heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1859
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: Ruuvattavat nastat
Nostellaampa tätä vanhaa juttua......
Mites, onko muut nastoja jo kokeilleet ?
2wd Vallussa edelleenkin kaikki piikit tallessa, kertaakaan ei ole pois ruuvailtu .....
Toki, eipä asfalttia juuri näe, ja pihakoneena pääasisassa, ja talvisin perälevyllä lunta aurailtu.
Myöskään metsäajoa ei ole ollut, mut jotain peräkauhalla tehtyjä maan- ja kivensiirtohommia on tehty, joissa välillä renkaat vähäsen ruopiikin kiviä vasten ...
Onkos tää sitten jo viides talvi alkamassa noilla nastoitetuilla renkailla
Mites, onko muut nastoja jo kokeilleet ?
2wd Vallussa edelleenkin kaikki piikit tallessa, kertaakaan ei ole pois ruuvailtu .....
Toki, eipä asfalttia juuri näe, ja pihakoneena pääasisassa, ja talvisin perälevyllä lunta aurailtu.
Myöskään metsäajoa ei ole ollut, mut jotain peräkauhalla tehtyjä maan- ja kivensiirtohommia on tehty, joissa välillä renkaat vähäsen ruopiikin kiviä vasten ...
Onkos tää sitten jo viides talvi alkamassa noilla nastoitetuilla renkailla
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ruuvattavat nastat
Kaks vuotta nastat olleet renkaissa, hyvin ovat asiansa ajaneet. Ehkä vähän on tullut katselleeksi tarkemmin, mihin kestää ajella. Nyt on linko tulossa eka kertaa perään, katsotaan miten se onnistuu, vai loppuuko pito.
Kauhalla olen tähän asti tehnyt lumityöt, betonilla täytetty öljytynnyri takapainona nostovarsissa.
Kauhalla olen tähän asti tehnyt lumityöt, betonilla täytetty öljytynnyri takapainona nostovarsissa.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 69
Paikkakunta : Kemi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa