Muuta keskustelua

Sivu 1 / 19 1, 2, 3 ... 10 ... 19  Seuraava

Siirry alas

Muuta keskustelua

Viesti  Paulig lähetetty Su Loka 28 2012, 14:52

Kunhan ylläpito seikkailee täällä, voi asia edistyä. Pitäisi varmaan tehdä infosta erillään oleva osasto, jotta se tosiaan on selvä. Sitä ei voi tehdä kuin ylläpito, itse aiheiden kirjoitushan sen jälkeen on kaikille avoin mahdollisuus.
avatar
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 825
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  taavettimies lähetetty Su Loka 28 2012, 18:13

Niin meillä työssäkäyvillä/opiskelijoilla on muutakin elämää kuin nämä sivut. Eikös eläkeläisellä luulisi olevan aikaa näpytellä konetta enempi? nimimerkillä juuri kyntämästä tullut ihan sunnuntaipäivän kunniaksi..

Minulle passaa kyllä em osio (tropikki) mutta aika ei tahdo riittää ihan joka asiaan, hyvä kun tulee nämä muut juoksevat asiat hoidettua näihin sivuihin liittyen. Avaanko tuonne nyt sitten jonkin FAQ tai UKK kategorian jota saatte täytentää mielenne mukaan? Teillä vapaat kädet tämän asian suhteen sen jälkeen.

Ja sitten vielä yksi asia, haku. Varsin kätevä konsti jos haluaa etsiä vanhoja viestejä. Menkääpä tuonne yläpalkin haku kohtaan ja painakaa tarkennettua hakua. Sen jälkeen hakusana ja haku google. Foorumin oma hakukone ei tahdo löytää oikeita asioita jos hakusana ei ole täsmälleen sama kuin viestiin kirjoitettu mutta kun haun tekee googlen kautta itse löydän ainakin etsimäni viestit varsin helposti. Monella (auto)foorumilla näkee että uusi käyttäjä kysyy jotakin asiaa ja vastauksena tulee tylysti "katso ukk" tms. Eli jos tuollainen osio tulee niin siitä pitäisi ainakin mainita uusille käyttäjille automaattisesti lähetettävässä "tervetuliais" sähköpostissa. Samaan viestiin voisin myös laittaa pikaohjeet vanhojen viestien etsimiseen foorumilta hakukoneen avulla.
avatar
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1442
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Paulig lähetetty Su Loka 28 2012, 18:49

Ei ole ollut tarkoitus näitä ehdotuksia kirjoittaessa ketään kiireiden keskellä painostaa mitään tekemään. Lähinnä vaan mielipiteitä siihen, onko idealle muitakin kannattajia ( --> myöhemmin ohjeiden kirjoittajia) vai ei. Työssäkäyvänä en minäkään päivittäin nettisivuja jouda selailemaan Smile Syksyn tullen pimeä on lähtiessä ja vielä pimeämpää kotiin tullessa. happy
avatar
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 825
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  käyttäjä lähetetty Su Loka 28 2012, 18:57

taavettimies kirjoitti:Niin meillä työssäkäyvillä/opiskelijoilla on muutakin elämää kuin nämä sivut. Eikös eläkeläisellä luulisi olevan aikaa näpytellä konetta enempi? nimimerkillä juuri kyntämästä tullut ihan sunnuntaipäivän kunniaksi..

Minulle passaa kyllä em osio (tropikki) mutta aika ei tahdo riittää ihan joka asiaan, hyvä kun tulee nämä muut juoksevat asiat hoidettua näihin sivuihin liittyen. Avaanko tuonne nyt sitten jonkin FAQ tai UKK kategorian jota saatte täytentää mielenne mukaan? Teillä vapaat kädet tämän asian suhteen sen jälkeen.

Ja sitten vielä yksi asia, haku. Varsin kätevä konsti jos haluaa etsiä vanhoja viestejä. Menkääpä tuonne yläpalkin haku kohtaan ja painakaa tarkennettua hakua. Sen jälkeen hakusana ja haku google. Foorumin oma hakukone ei tahdo löytää oikeita asioita jos hakusana ei ole täsmälleen sama kuin viestiin kirjoitettu mutta kun haun tekee googlen kautta itse löydän ainakin etsimäni viestit varsin helposti. Monella (auto)foorumilla näkee että uusi käyttäjä kysyy jotakin asiaa ja vastauksena tulee tylysti "katso ukk" tms. Eli jos tuollainen osio tulee niin siitä pitäisi ainakin mainita uusille käyttäjille automaattisesti lähetettävässä "tervetuliais" sähköpostissa. Samaan viestiin voisin myös laittaa pikaohjeet vanhojen viestien etsimiseen foorumilta hakukoneen avulla.

Tee vaan ukk mut se pitäs jaotella tasan tarkkaan mallien mukaan. Muuten siitä tulee liian sekava.
Esim.'
-850
-880
-900
-950
-990
Tuleehan tällee paljon alifoorumeita mut jos ne jaottelis ensin esim.
25-50D
850-990
ja näidern alle noi tarkemmat mallit??

sit db Caset ja sit vielä puhtaat caset omiin alifoorumeihin.
Onhan tossa oma hommansa mut sit tulis suht kattava ja selkeä UKK.
Sit viel sinne ukk:hon tarvis kirjoitella selkeät ja yksinkertaiset ohjeet eikä mitään jutusteluja sinne sekaan.

Meillä SLCK:ssa on toi UKK ollu tosi toimiva.
http://www.slck.net/index.php?c=8
Tosin malisarjoja on huomattavasti vähemmän ko näitä taavetteja Shocked Shocked
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Paulig lähetetty Ma Loka 29 2012, 17:11

Tuolla tavoin siitä saa järkevän.
avatar
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 825
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  käyttäjä lähetetty Pe Marras 02 2012, 17:18

Kiitos ylläpidolle UKK osiosta.
Tarvis vaan jonkun tiivistää toi startin korjaus UKK. ohje niin siitä sais paremmin selvän et mitä pitää tehä.

Siellä on turhaa tekstiä seassa sekoittamassa.
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  ikilika lähetetty Pe Marras 02 2012, 17:23

Saako ylläpito muokattua noita viestejä/tekstejä? Vaikka hyvinhän tuosta startin korjauksesta tulee kaikki oleellinen ilmi. Laughing
avatar
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1153
Ikä : 41
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  käyttäjä lähetetty Pe Marras 02 2012, 17:46

ikilika kirjoitti:Saako ylläpito muokattua noita viestejä/tekstejä? Vaikka hyvinhän tuosta startin korjauksesta tulee kaikki oleellinen ilmi. Laughing

No kukas muu jos ei ylläpito. Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect lol!
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Paulig lähetetty Pe Marras 02 2012, 18:08

käyttäjä kirjoitti:
ikilika kirjoitti:Saako ylläpito muokattua noita viestejä/tekstejä? Vaikka hyvinhän tuosta startin korjauksesta tulee kaikki oleellinen ilmi. Laughing

No kukas muu jos ei ylläpito. Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect lol!

Vois helpottaa ylläpidon työtä siten, että kopioi sen ohjeen tuolta infosta, ja lisää tuonne UKK:n sen siistittynä. Sitten jää ylläpidolle vaan alkuperäisen poistaminen infosta. Näin vois tässä auttaa, aikamoinen homma jos kaikkia niitä siirtää & siistii yksi / kaksi henkilöä.
avatar
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 825
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Pakki lähetetty La Marras 03 2012, 10:38

Non Niin sai "eläkeläisetkin" vihdoin kaikki maat kynnettyä kun vesi laski suoltakin vaikka oli 12p sitte vielä järvenä.

No hyvä että Ylläpito on ahkeroinut ja rakentanut nyt tuon UKK:n! Eiköhän se siitä aikaa myöden muokkaudu ihan asialliseksi ja paljon käytetyksi.
Niin mikä olisi paras tapa ylläpitää se selkeänä. Jossain vastaavissa sivustoissa on kerätty tiivistettyjä kysymyksiä peräkanaa ja perään ratkaisu ja korjausehdotuksia. Suurempi jutustelu aiheista olisi edelleen toisaalla. Ehkä yhden kohdan voisi listaan vielä lisätä esim. Yleistä monissa malleissa. Siihen tuollainen starttijuttukin menisi.
On vain vuosien varrella paljon kysymyksiä just merkkikohtaisesti vaikka niistäkin moni pätee useampaan tyyppiin. Voisihan nyt vaikka talkoilla kaivella noita kirjoituksia ja ehdottaa niitä sopivilta osin tuonne ao kohtaan. Esim. Hydrauli ja polttoaine propleemejahan on ollut runsaasti. Itseäni ihmetyttää juuri nyt nuo jarruviat.
No kyllä siitä hyvää tulee kun jokainen kortensa kekoon kantaa. Olen pannut merkille sivujemme arvostuksen esim. Masinistisivulla kehoitetaan taavettikysymyksissä kääntymään tänne. Dunkkelin sivuillahan aikaisemmin monet asiat on myös ratkottu mutta kovin työlästä on sieltäkin jotain löytää selaamatta suuria sivumääriä.
Kaikenkaikkiaan olen tosi hyvilläni että näitä sivuja on nykyisin olemassa. Itse olen kymmenet vuodet tehnyt remontteja ilman näin loistavia apuja kuin nykyään.
avatar
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 313
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  käyttäjä lähetetty Su Marras 11 2012, 16:42

Saisko tonne UKK osioon vielä tekniikkalinkit osion mihin upattais ainoastaan tekniikkaan sisältyviä linkkejä kerrottuna mitä ne sisältää ilman pölpötyksiä
Esim:
http://www.konedata.net/Traktorit/db.htm DB Teknisiä tietoja
http://www.dbtc.co.uk/index.php?module=Content&func=view&pid=143 DB Sarjanumerot
http://www.davidbrownparts.com/ DB osia
http://www.dunloptractorspares.co.uk/ DB Osia
http://www.messicks.com/caseparts.aspx DB Räjäytyskuvat / Osakuvat
ETC
YMS
JNE
Cool Cool Cool Cool Cool
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  käyttäjä lähetetty Su Marras 11 2012, 16:44

käyttäjä kirjoitti:Saisko tonne UKK osioon vielä tekniikkalinkit osion mihin upattais ainoastaan tekniikkaan sisältyviä linkkejä kerrottuna mitä ne sisältää ilman pölpötyksiä
Esim:
http://www.konedata.net/Traktorit/db.htm DB Teknisiä tietoja
http://www.dbtc.co.uk/index.php?module=Content&func=view&pid=143 DB Sarjanumerot
http://www.davidbrownparts.com/ DB osia
http://www.dunloptractorspares.co.uk/ DB Osia
http://www.messicks.com/caseparts.aspx DB Räjäytyskuvat / Osakuvat
ETC
YMS
JNE
Cool Cool Cool Cool Cool

edit. ja vaikka yhden osatoimittajatopicin alle kaikki osatoimittajat ettei ne leviä pitkin rumpsuja
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  erkki lähetetty Su Marras 11 2012, 17:31

Vielä pitäisi löytyä vapaaehtoinen kirjoittaja ohjaussimpukan sielunelämästä: siis kurkkulaakerin kiristys/vaihto ja levinneen kiilauran korjaus, kenties tiukkaaminen isompien kuularuuvin kuulien avulla.

Oma otsikkonsa voisi olla myös tasavirtalaturin korvaamisesta vaihtovirtalaturilla. Siis kytkennät.

Kuutoskoneen öljypumpusta voisi olla myös jonkinlainen opastus.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3712

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  taavettimies lähetetty Ma Marras 12 2012, 18:54

UKK:ta muokattu
avatar
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1442
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Pakki lähetetty Ke Marras 14 2012, 12:30

Kohta alkaa ilmat taas pikkuhiljaa viilenemään ja koneet seisoo ulkona ja liikkeelle pitäisi päästä. Monissa vanhemmissa laitteissa ei ole laiteltu lohko- eikä letkulämmittimiä jotka monen uudemman varustukseen kuuluu. Aikoinaan sähköttömällä laanilla tuli käynnisteltyä koneita vielä yli -20 pakkasissa kohtuullisen helposti kun vain niksit hallitsee.

Käynnistymisniksit
Käynnistyminen kylmillä ilmoilla
Monet starttailee pitkään koneitaan kun ei ole kaikki niksit tiedossa.
Vanhemmissa koneissa mm. DB 25D joissa Simssin rivipumppu on mielestäni tehokas pakkosyöttönappi.
Sen kun painaa sisään alkaa kone heti lupailemaan ja käynnistyy melko hyvin jos vain startti kunnolla pyörittää.
Uudemmissa taaveteissa joissa yleisimmin CAV jakajapumppu joissa on yleensä pumpun alla sankaruuvi joka kierretään kiinni (vajaa kierros) jolloin käynnistyminen nopeutuu huomattavasti. Näitä käytetään etenkin ilmojen jäähdyttyä mutta auttaa vanhaa kulunutta moottoria muuloinkin. Simssin nappi palautuu koneen käynnistyessä itsestään mutta CAV:n ruuvi pitää kiertää takaisin auki heti koneen käynnistyttyä. Jos ruuvia ei ole vuosiin käytetty voi se juuttua lujastikin auki asentoon. Ruuvi voi olla myös löystynyt ja kiertynyt itsestään osittain kiinni jolloin moottorin käynti häiriintyy. Kannattaa aina välillä kokeilla että ruuvi toimii ja on oikeassa asennossa. Uudemmissa on jo monasti imusarjassa hehkusytytys systeemi jonka toimintaan on hyvä perehtyä jotta siitä saa oikean hyödyn. Paras konsti pakkasilla ilman lämmitysvastuksia on imusarjaan annettu lisälämpö lämpöpuhaltimella tai esim. polttoaineeseen kastetulla palavalla tikulla. Imusarjassa voi olla tulppa jonka avaamalla lämmön saa kohdennettua lähelle. Akun, startin ja johtojen liitosten heikko kunto on usein kehnon käynnistymisen perus vika. Mitä kovempi pakkanen sitä heikommin akku antaa virtaa joka helposti unohtuu ja silloin pieni ja vajaasti ladattu akku estää käynnistymisen. Jos sitten heikosti pyörivälle koneelle annetaan vielä viimehädässä pilottia on moottorin rikkoutuminen hyvin todennäköistä. Tämä tulisi muistaa, jotta onko käyntiin saanti aivan välttämätön vaikka sille tulisi paljonkin hintaa.

Tuo tikulla käynnistäminen metsälaanilla oli mielestäni kaikkein tehokain keino. Penkin alle varattu noin pikkusormen vahvuisia kuivia näretikkuja vanha ikkunan kittilista on juuri sopiva. Sen kastelee päästä useamman sentin matkalta polttoaineeseen ja avaa imusarjasta reijän auki (10mm reikä riittää) pitää tikun liekkiä reijän alla ja starttaa. Imu vetää liekkiä pitkästi imusarjaan ja kone lupailee heti ja on pian käynnissä. Aina lähti jos startti edes kohtuudella pyöritti. Tulppa takaisin imusarjaan ja antaa koneen käydä notkeaksi ja eikun töihin. Ne jotka on harrastaneet puukaasuvehkeiden käynnistystä tietää ettei käyntiinlähtö ole hätähousujen hommia. Tämä Dieselin palavalla tikulla käynnistäminen on paljon nopeampaa puuhaa, ja mihin on kiire jos ei ole paloautoa lähdössä ajamaan.
avatar
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 313
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Paulig lähetetty To Marras 15 2012, 19:18

Mutta jos ei ole pakko kylmänä käynnistää, niin käyttäkää lohkolämppäriä (toivottavasti nykyaikana löytyy). Se säästää konetta tosi paljon. Hyvät niksit, eihän sitä koskaan tiedä jos tilanne tulee eteen!
avatar
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 825
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  New Holland M100 mies lähetetty La Marras 17 2012, 22:55

Tietääkö kukaan löytyykö mistään case 5120-5150sarjan ohjekirjjaa nettiversiona tai notepadina?
avatar
New Holland M100 mies

Viestien lukumäärä : 22

http://www.haista_vittu.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  ValtraValmet lähetetty Pe Marras 23 2012, 22:08

Seon tää tikon taavetti aika nopia: affraid
https://www.youtube.com/watch?v=tCZ1_esyz_8
avatar
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 21
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Tessu lähetetty Pe Joulu 07 2012, 23:20

Olimpa sitte lähietäisyydellä mettässä ilveksen kanssa kun puita hinailin kasaan,kiinni ei saanu sitä juostua nopeempi se oli perskules

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1142
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Pakki lähetetty Ma Joulu 10 2012, 19:58

Mikkelin surullinen murhenäytelmä järkytti minua kovasti.
Kuinka kauhea tapaus ja olisi voinut käydä meille kelle tahansa. Olen itse kokenut nuorena 30v isänä täpärän tilanteen jossa oma 2v poika oli vähällä joutua tapaturman uhriksi. Osaan vieläkin kädet ristissä kiittää niitä suojeluenkeleitä jotka onnettomuuden varjeli. Meillä monasti on sitä turhaa kiirettä emmekä osaa ajatella miten arvaamattomia lapset voivat olla. Koskaan koneiden kanssa touhutessa ei voi olla liian varovainen eikä osaa ennakoida tulevia tapahtumia.
Ihmiset eikä etenkään lapset eivät osaa ymmärtää että traktorin tai auton kuljettaja ei välttämättä ole aina niin valppaana että ehtisi nähdä kuka taakse kävelee tai juoksee. En osaa sanoa sitä surun määrää joka nytkin perheessä ja läheisillä on. Toivon sydämmestäni kovasti jaksamista päästä vaikeiden päivien yli.
Pitäkäämme tämä murheellinen tapaus vakavana muistutuksena miten äkkiä tilanteet voi muuttua. Turvallisia ajoja koneveljet.
avatar
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 313
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  jusape lähetetty Ma Joulu 10 2012, 20:21

Joops... Crying or Very sad

Tuollaisissa tilanteissa pitäisi olla toinen vahtimassa mitä pienet tekevät kun koneilla pihassa touhutaan, nuo pienet kun ovat niin pieniä ettei niitä näe,
ovat helposti jossain katveessa. Ja ovat yllättävän vikkeliä liikkeissään....
avatar
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 1880
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Riku lähetetty Ma Joulu 10 2012, 20:30

jusape kirjoitti:Joops... Crying or Very sad

Tuollaisissa tilanteissa pitäisi olla toinen vahtimassa mitä pienet tekevät kun koneilla pihassa touhutaan, nuo pienet kun ovat niin pieniä ettei niitä näe,
ovat helposti jossain katveessa. Ja ovat yllättävän vikkeliä liikkeissään....
Koskaan ei ole liian varovainen. Minullakin paha vika olen liian hätäinen, ensin tehdään ja sen jälkeen mietitään missä meni vikaan. Hätäisyys ja huomiokyvyn heikkeneminen iän myötä on todella huono yhdistelmä. Minulla onni ettemme asu tilalla, jossa koneet sijaitsevat. Olen pyrkinyt siihen etteivät koneet liiku ennenkuin tiedän tarkasti missä tytöt ovat ja jos tilalla mukana niin minusta silloin turvallisin paikka minun kanssani traktorin hytissä.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 363
Ikä : 54
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  mattkau lähetetty Ma Joulu 10 2012, 22:30

Aivan hirvittävä tapaus.Näitä ei tarvittaisi yhtään.

Se vaan kuitenkin on niin, että aivan normaali elo ja toiminta voi muuttua katastrofiksi sekunnissa. Kerronpa yhden jutun, joka onneksi päättyi hyvin mutta olisi voinut käydä toisinkin. Kolmisen viikkoa sitten ajoin Tampereen moottoritiellä Jyväskylän suunnasta kolme poikaa kyydissä. Keli oli kuiva vielä silloin, mutta jo pimeä. Vauhtia minulla oli yli sata mutta vähemmän kuin 105, eli se mitä sillä tiellä voi olettaa olevan. Viimeiseltä rampilta ennen tunnelia tuli noin puolen tusinan auton leka. Ensimmäiset ehti jo tulla motarin ajokaistalle. Vilkaisin peileihin ja vaihdoin kaikessa rauhassa ohituskaistalle aivan niinkuin lukemattoman kerran ennenkin. Sitten alkoi tapahtumaan. Rampin viimeinen auto päätti heti kun oli mahdollista työntää motarin varsinaisen ajokaistan yli ohituskaistalle aikomuksena varmaan ohittaa ne edellä tielle tulevat. Se sitten ilmestyi minun eteen parin auton mitan päähän ja arviolta noin 30km hitaammalla nopeudella eli 70-80 km/h. Hetken siinä ABSit paukkui kuivalla asfaltilla ja sain kuin sainkin vauhdin tasattua noin metrin päässä siitä nissanista. Ei sitten sen kummempaa, mutta aiheet oli paljon dramaattisempaan ja tosiaan sekunnissa.

Mitä tästä voi oppia. Ainakin sen ettei meillä ymmärretä kiihdytyskaistan tarkoitusta, ei tarkkailla muuta liikennettä ja että kannattaa olla varuillaan koko ajan vaikka kuinka vaikuttais rutiinille.
avatar
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1007
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  Paulig lähetetty Su Joulu 30 2012, 08:34

Etusivulta bongasin, että meillä on täällä taavetti-tallissa reipas 700 rekisteröitynyttä käyttäjää ja vajaa 20 000 viestiä. Uusia käyttäjiä tulee aika reippaasti lisää kuukausittain kun seuraa tuota etusivua, niin eiköhän tuhannen rekisteröityneen raja mene rikki 2013 Very Happy

Jos joka toinen liittyisi kerhoon, olisi jäsenmäärä jo huomattava.
avatar
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 825
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Muuta keskustelua

Viesti  outsider lähetetty Su Joulu 30 2012, 10:01

Paulig kirjoitti:Etusivulta bongasin, että meillä on täällä taavetti-tallissa reipas 700 rekisteröitynyttä käyttäjää ja vajaa 20 000 viestiä. Uusia käyttäjiä tulee aika reippaasti lisää kuukausittain kun seuraa tuota etusivua, niin eiköhän tuhannen rekisteröityneen raja mene rikki 2013 Very Happy

Jos joka toinen liittyisi kerhoon, olisi jäsenmäärä jo huomattava.

Tuohon jäsenmäärän kasvattamiseen pyytäisin kaikkien jäsenten apuja.Pelkästään muutamalle hallituksen jäsenelle liian haastava urakka.
Meillähän tuo jäsenmaksu ei pitäisi olla mikään este.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1644

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 19 1, 2, 3 ... 10 ... 19  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa