Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

4 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 14:01

Joo,nyt näkyy olevan myynnissä useampia hyväkuntoisia kuutostaavetteja,tuoki 1690 turbo tuolla juukassa olis hyvä vaihtoehto,tietenki seki vaatis nopeutushommat ensin.

Tuo hankkijan 1694 näkyy olevan vielä tosi vähilla tunneilla,ja ei sekään 1594 siellä ole paha.

Harvinaisen paljon yhdellä kertaa kuutosia myynnissä,jos olis valmiiksi 11/58 väleillä,tuskin olisivat myytävänä,siitä tulee kelpo peli sen jälkeen.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 14:03

Niin,tietenki Hs mallit vaatii 15/55 välitykset nopeutuakseen tämänpäivän nopeuksiin,niissähän on se 11/58 jo alkujaan,mutta kun se hs-loota puottaa vähän enemmän nopeutta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty erkki

Viesti  erkki Ke Maalis 25 2009, 14:12

Niin oliko se niin, että HS-malleissa on nopeammat ronkat eli 11/58 ja kovalaatikkoisessa sitten hitaat, onko ne 9/59?
Paljonko kovalaatikkoisen saa vauhtia kun vaihtaa HS-mallin ronkat? Onko 1410 ja 1412 sama juttu, eli ronkat on erilaiset?

Sopiiko 1490 tai 1494 ronkat heittämällä 1410:iin tai 6-pyttyisiin? Siitähän tulisi välitystä varsin mukavasti, mutta saattaa olla hennonlaiset osat raskaampiin malleihin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5013

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 15:09

1410 = 11/58
1412 = 11/58 (mutu)
1690 = 9/59
1594 kova = 9/59
1594/1694 hs = 11/58


1410 on 34 takarenkaat alunperin, niillä menee jotain 34km/h tjsp. Eli se välitys kulkee 18.4-38 renkailla tehtan mallilla 40km/h.

1410/12 ronkat on muuten samat ulospäin kuin kuutosissa, on vain jarrusylinteri ulkopuolella, 6-pyttysissä on sisäpuolinen. Tämä aiheuttaa sen että kuutosen hytin korvalliset ei sovi olemaan 1410/12-sarjan ronkassa, käytättää siten auki ne ronkat ja vaihdattaa sisälmykset keskenään.

sitte 1490/94 on ihan erit vehkeet, ei sovi kuutosiin mitenkään.


ELI KUUTOSTEN MODIFIOIDUT VAUHDIT

-kova laatikko, 11/58 ronkissa, 2500 rpm koneessa, 18.4-38 renkaat, nopeus = 40km/h
-hs-laatikko vanhempi malli 15/55 ronkissa, 2500rpm koneessa, 18.4-38 renkaat, nopeus = 45km/h
-hs-laatikko, viimeisimmät mallit, muuten sama kuin yllä, noin 48 km/h
-kova laatikko, 15/55 ronkissa, lähelle 60 km/h. Ongelma tässä versiossa on keulapään vedon nopeutus, siihen ei ole vielä valmista sovellutusta käytännössä kokeiltu, teoriassa ehkä on, kun laittaa perusnopeutuksen nelivedon laatikkoon, nopeamman etupään lautaspyöräparin, ja isontaa renkaita edessä.

Sitten 20.8 renkailla hieman kovemmat nopeudet, nostaa noin parilla kilsalla.

Nämä nopeudet on noin-vauhteja, saattaa esiintyä pientä epätarkkuutta, mutta suunnilleen, + - 1km/h, riippuu esim. renkaan kuluneisuudesta ja mallista ja onko vyö- vai ristikudoksinen, onko moottorinn kierrokset just samat, ym ym. sekä kirjoittajan tietämättömyydestä, en ole kaikilla versioilla itse ajanut.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  J.A Ke Maalis 25 2009, 19:40

Näkyy olevan muutenkin varsin paljon traktoreita myynnissä kohtuuhinnoilla. Tekeeköhän lama tehtäviään?
J.A
J.A

Viestien lukumäärä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 19:55

Olis kumma jos lama ei vaikuttaisi näiden vehkeiden hintoihin. Kun puhutaan pääosin semmosista koneista jotka eivät ole päätoimisessa tienestikäytössä, toisinsanoen omistajat/käyttäjät on enemmän tai vähemmän harrastelijoita, ja jos alkaa työpaikat meneen alta ja asuntolainat maksuun ym. , saattaa olla ettei ekana harkita isomman koneen ostoa, tai ostoa yleensäkään, ehkä myyntiä paremminkin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 22:37

Joo,kyllä lama näkyy jo konekaupassa,paikoin kovastikin,toisaalta se ruokkiiki näillä vanhoilla ajamista pitkään.

Nyt kun alkaa laajemmastiki tuntemaan tätä taavettikaartia,on tullut huomaamaan sen,että melko paljon näkyy olevan kuiteski vielä jokapäiväisessä käytössä näitä,ja vielä melko isoillaki tiloilla.

On huomattavaa,että lähes aina niillä tiloilla on pitkät perinteet näihin,yleensä on joku 850 tai cropmaster vanhimpana,ja pari 94 sarjalaista uusimpana,ja siihen väliin 1210 tai vastaavia,ja uusia traktoreita ei lainkaan.

Tämä oli minulle yllätys,että näitä on vielä pääkoneinaki huomattavan monella tilalla,täällähän on traktoreiden keski ikä noin 3 vuotta aktiivitiloilla päätraktorissa,ja korkeintaan harrastusvehkeinä enään näitä pidetään.

Tänä iltanaki tämä asia taas todentui.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 22:56

Joteki tuntuu,että etelän viljelijät pystyy ajamaan vanhemmilakin koneilla ja vetäämään isojakin koneita.Meilläpäin karjatilallisilla on aika uudet pelit ja melkein kaikki valtroja.
Kyllä taavettimiehiä on yllättävän paljon ja monilla on useampikin taavetti.Voiku vielä kirjoittelisivat tänne ja myös tuonne Dunkelin sivuille rohkeammin.
Minäkin uskon,että lama rokottaa pahemmin tuota uusien myyntiä.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Ke Maalis 25 2009, 22:58

Niin se on hyvä taulukko ,minkä hirsiukko tuohon heitti noista nopeushommista.Selventää varmaan monelle asioita.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili To Maalis 26 2009, 11:41

Joo, onhan näitä vielä ykköskoneinakin, riippuu sitte taas että mihin malliin ja vuosimalliin vertaa, ja ketä sattuu tuntemaan. Itellä on sukulaisia ammattiviljelijöinä loppuun kymmenen, eripuolilla suomenniemeä, kaikilla olen ollut aikanaan töissä, siellä kun olen katellu paikallisten kamppeita, yhtään taavia on vielä ole nahny ykköskoneena, eikä paljo kakkoskoneenakaan. Ja toiminta-alueisiin on kuulunut mm. maidontuotannon kärkipää-aluetta, Kiuruvesi suurin Suomessa, Nivala toiseksi suurin, ym. Alueellahan on joitain tiloja, vierekkäinkin. Sitte taas jos menee sopivalle seudulle, niitä löytyy kyllä.

Mutta ihan sama sille, jokatapauksessa taloustilanne on vaikuttanut koneiden hintoihin vuoden sisällä, ainakin minun mielestä.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili To Maalis 26 2009, 13:46

Joo, näin on ,esim.nivalassahan on taas selvä keskittymä yhdelle vihreelle laatumerkille,siellä ei taavetteja näy ollenkaan,Kiuruvedeltä on jokunen soittanu,Iisalmen traktorikone on myyny kuulemma yli 100 kpl vuodessa uusia taavetteja omalle toiminta-alueelleen,sillä suunnnalla niitä on yhäkin.

Sitten siellä Anteron ympäristökunnissa on ollut kovia keskittymiä.

Aika alhaallaki on kyliä,jossa pääasiassa on viljatiloja,ja vielä nämä aktiivikäytössä,lähes 30 kpl sanoi yksikin isäntä olevan heidän kylällään,1694 Hs hänelläki uusin kone.

Se vielä,että meiltäkatsoen pinta-alat on suuria,täälläkun ei juuri sadanhehtaarin viljely tiloja ole,ja he ajavat -80 lukulaisilla sellaisten pinta-alojen ajot.

Ruotsissa on sitten paljonki sellaisia 400-500 hehtaarin tiloja,missä on 80 luvun veturit,toki eri mittakaavan kun jotkut DB-pohjaiset.

Se on varmaan monesti niin,että nämä viljatilalliset on konemiehiä,jotka ymmärtää jotain kamppeittensa päälle,ja huoltavat ja kunnostavat niitä,ja pystyvät käyttämään niitä kauan,ja karjatilallisilta tämä taito puuttuu,ei tietenkää voi hommaa yleistää kaikkia koskevaksi,on siellä poikkeuksiaki.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  taavettimies To Maalis 26 2009, 17:52

hirsiukko kirjoitti:
1410 = 11/58

1410 on 34 takarenkaat alunperin, niillä menee jotain 34km/h tjsp. Eli se välitys kulkee 18.4-38 renkailla tehtan mallilla 40km/h.


-kova laatikko, 11/58 ronkissa, 2500 rpm koneessa, 18.4-38 renkaat, nopeus = 40km/h
Eikös takapotku 1690:ssä ole nuo 11/58 välitykset? saatan muistaa väärinkin...
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili To Maalis 26 2009, 20:53

Joo,oikein muistat takapotkukuutoset on 11/58 välityksillä jo tehtaalta tullessa.

Se oli mielenkiintoinen homma,1210 taavetissa on 11/49 välitys ronkassa,onko jollain jääny nurkkiin tällaista välitystä,yhteen koneeseen tarvittais sellainen,oli päässy vetoakselin mutteri löysälle,ja syöny akselin ja rattaan pilaan.

Joissaki 1200 malleissa on sama välitys.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili To Maalis 26 2009, 21:03

Noniin, tulipahan sekin tietämättömyys paikattua, takapotkujen välityksen osalta. Luulin että tuo V-m:n takapotku on pesiaali, kun on liikennetraktoriksi katsastettu.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Riku To Maalis 26 2009, 21:21

Case1594 myynti-ilmoituksesta urakointi uutisissa oli jäänyt myyjän yhteystiedot pois.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili To Maalis 26 2009, 22:23

Niinpä tietysti.Vaikutti aika tumpelolta se kaveri joka otti ilmoituksen vastaan.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  J.A To Maalis 26 2009, 22:29

No hyvä että kuva on nii sai aamukahvella katsella Very Happy
J.A
J.A

Viestien lukumäärä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Pe Maalis 27 2009, 09:13

Tuo Juuassa myynnissä ollut Case 1690 turbo on minun koneeni Embarassed tunnustan! Aattelin,että jos sattuisi kohdalle hyväkuntoinen pienempi nelivetoinen etukuormainkone niin saattaisin vaihtaakin.
Tiedä sitten tuosta Taavetin arvostuksesta, mutta kun ilmoitukseni poiki lähinnä vaihtotarjouksia 70-luvun 502-valmettiin tai 165-massikoihin ja päittäin olisi vielä pitänyt vaihtaa Evil or Very Mad Kyllästyin ja otin ilmoituksen pois. Jonkunlainen hajurako pitää hinnassa sentään noihin edellämainittuihin olla Laughing

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  taavettimies Pe Maalis 27 2009, 15:12

Siistissä kunnossa se sinun 1690.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Pe Maalis 27 2009, 17:14

Joo,sellaista se tahtoo olla,ei ole taavetti parhaasta päästä myydä,se vaatii taavetin ostajaa kohdalle,ostaa ne on helppoja,myyntihomma ei niinkää,jos yrittää saada oikeaa hintaa,tietenki halvat menee,mutta nyt voi niidenki kauppa olla heikkoa.

Joo, Valmet 605 -88 etukuormaajalla 10 000e,hyvä,saiko joku aika sitten tuolla hintaa,nyt sai vähän alleki.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Pe Maalis 27 2009, 18:39

taavetti_mies kirjoitti:Siistissä kunnossa se sinun 1690.

Jep, siisti on ja täysin alkuperäisessä kunnossaan niin sisustuksen kuin maalipinnankin osalta. Istuimen tosin verhoilin uudestaan kun sattui niin koneeseen sopiva tekstikin selkänojaan. Renkaatkin on alkuperäiset, mikä tosin ei taida enää olla mikään myyntivaltti Razz .
Vaan mikäs tässä on taavetilla ajellessa, vaikkei sopivaa kuormaikonetta taida löytyäkkään vaihdokiksi. Tuli tuo öljypumppukin vaihdettua joten uskaltaa taas polkea menemään kutosen hyristessä ja turbon laulaessa.


Viimeinen muokkaaja, Rokressi pvm Ma Tammi 04 2010, 14:02, muokattu 1 kertaa

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili Pe Maalis 27 2009, 19:16

Juuri näin se on,käyttöarvo on paras arvo tällaisilla koneilla,toki ne on pitäny hintansa jo pitkään noissa lukemissa missä ne nyt pyörii, kuiteskaa niin roimaa pudotusta ei tapahtunu,niinkuin yksi konemyyjä ennusti vuonna 1988.

Kovaa menoa vaan,ja jos tarvit halpaa liikennetraktoria,ei virallista,siitä sellaisen saa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili La Maalis 28 2009, 15:33

Melko vekkulia hommaa tuo traktorikauppa jos meinaat vaihtaa. Tuossa jokin aika sitten tuli mieleen josko vaihtaisi tuon ykköskoneeni (Deutz-Fahr 3,90 4X4+Isme 1400) vähän uudempaan. Oli melkoinen järkytys huomata, että olisi pitänyt maksaa 5000 euroa välirahaa, jotta olisin saanut edes samantasoisen ja ikäisen traktorin vaihdossa affraid. Agrimarketissa sanoivat suoraan, että eivät tee juurikaan vaihtokauppaa alle 5000 euron. Yksityisten kanssa on kauppa on monesti vaikeaa kun kukaan ei tahdo vaihtokonetta.Olisikohan tässä eräs syy miksi noita traktoreita on minulla tälläkin hetkellä 4 kpl Rolling Eyes

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili La Maalis 28 2009, 21:52

Kuutostaaveihin oleellisesti liittyen, pitäisiköhän tuosta nopeutuksesta tekasta oikein kuvallinen juttu, kuulostaa että paikoin se on semmonen mörkö, se nopeutetun koneen kestävyys. Tämä homma kun nostaa mielestäni koneen käyttöarvoa oleellisesti, ja arvoakin, olisi minulle ainaskin kynnys ostaa 30km/h kone jos olisi 40 tai 50 koneita tarjolla samassa rivissä.

Lisäksihän nopeammat osat ronkissa on tosielämässä kestävämmät suuremmasta hammaskosketuksesta johtuen.

Jos jollakulla nopeutushomma tulossa, ottaisi hyvät kuvat osista ja laittaisi tänne. Mullahan on tuo keulapään nopeutuskuvasarja tuossa linkin takana.

http://www.dunkeldunkel.com/traktori/korjauskertomus.php?numero=21

Ja rahaahan tämmönen kovan laatikon 30 > 40 homma ottaa yhteensä 2450 euroa koko koneen osalta, ettei ole kynnys sekään. Ja saattaa se seuraavien etuvälitysten hinta olla paljon halvempi, kun ei ole tuotekehittelyä enää tehtävänä.

Toki hs nopeutus on sitte hieman kalliimpi, mutta kuten tuossa joku totesi, että agrimarket ei tee alle 5000 välirahalla mitään kauppaa, hs-koneen nopeutus on silti halvempi kuin vaihtaa nopeampi kone.

Tokihan täällä taplaillaan, kukin omalla tyylillään, ja se on hyvä se. Ugh.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kuutostaavetteja paljon myynniissä. Empty Vs: Kuutostaavetteja paljon myynniissä.

Viesti  Vieraili La Maalis 28 2009, 22:16

Näinhän se pitäisi tehdä,ajattelin ,että pitääkö tuo laittaa oma myyntiin,niin saa joku valmiiksi nopeutetun siitä,ja ne alkais näin lisääntyä sitten.

Tuo kuvaushomma on jääny itellä tekemättä,joten pitäis seuraavalla nopeuttajalla se sitten tehdä,on tuota laittoa niin paljon ollu,että ei ole ollut vielä varaa tilata takapotkuun niitä 15/55 sarjoja,mutta kunhan lakataan köyhtymästä,laitetaan ne siihen kyllä,liikennetraktori kun on ,niin pitäishän sen se noin 60 kilsaa tunnissa mennä.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa